Tramway21

KBC Brussels #Immo

KBC Brussels bewijst met deze campagne niet alleen de Brusselaar, maar ook de Brusselse huizenmarkt te verstaan
Image description

Context

Eindelijk, de lente staat weer voor de deur. Het seizoen waarin Brusselaars ineens een dringende behoefte voelen een gezellig nestje te vinden. Of … is dat het Batibouw-effect?

De lente is daarom ook een belangrijk seizoen voor de bankensector. Zij genereren tijdens die periode al een groot deel van hun jaaromzet via klantenwerving. Maar daar waar andere banken in een rentevoetoorlog verwikkeld zijn om ter meeste klanten, profileert KBC Brussels zich eerder als raadgever en lokaal expert.

Image description

What we did

De Brusselse huizenmarkt is atypisch en vereist dan ook een atypische aanpak.

Brussel is duur en bezaaid met kleine oppervlaktes. Tuinen of parkings zijn er quasi onbestaand. En dan hebben we het nog niet eens over de beschikbare bouwgronden gehad … Kandidaat-kopers moeten zich daarom erg flexibel en creatief opstellen. Het is dan ook niet die 0,001% verschil in rente tussen twee banken die voor hen het verschil zal maken, maar wel de raadgeving en analyse van kansen. 

Een toegewijde bank in Brussel moet begeleiden en adviseren. De dromen van klanten werkelijkheid laten worden. En dat doet een bank door samen met de klant na te denken. Over hoe verloren ruimtes tot studentenkoten om te vormen bijvoorbeeld. Maar ook over het vinden van meer betaalbare buurten, het zoeken naar allerhande premies …

Image description

The campaign

KBC Brussels bewijst met deze campagne niet alleen de Brusselaar, maar ook de Brusselse huizenmarkt te verstaan.

Van de jongedame die voor haar en haar kat een nestje zoekt in de buurt van Vogelzang, tot het nieuw samengesteld gezin dat zijn zinnen gezet heeft op een huis aan Berenkuil. Een campagne waarin naar gewoonte gespeeld wordt met frisse foto’s en ludieke titels met typisch Brusselse humor.

Other projects

Here are some other case studies you might find interesting.

All projects